Wymień Neymara na Ronaldinho, czyli akcja wydawnictwa SQN

Wymień Neymara na Ronaldinho, czyli akcja wydawnictwa SQN

Latem 2017 roku kibice Barcelony żegnali Neymara Jr, który za rekordową sumę 222 mln euro przeszedł do francuskiego klubu Paris Saint-Germain. 25-latek nie chciał dłużej grać w cieniu Leo Messiego i zapragnął gry w klubie, w którym jego gwiazda będzie świeciła najjaśniej.

W paryskim PSG Neymar zarabia 100 tys. euro dziennie, ma do własnej dyspozycji dwóch fizjoterapeutów i może liczyć na bonusy, takie jak oferta 3 mln euro za zdobycie Złotej Piłki. Fani Barcelony czuli się jednak zdradzeni postawą Neymara, a wśród nich znalazło się polskie wydawnictwo SQN, którego spece od marketingu wykazali się czujnością i refleksem. W 2014 roku nakładem tego wydawnictwa ukazała się biografia Neymara pt. „Neymar. Nadzieja Brazylii, przyszłość Barcelony” autorstwa Luki Caioli. Po transferze Brazylijczyka do Francji na fanpage’u wydawnictwa pojawił się niespodziewany wpis.

Wymień Neymara

Dokładnie 3 sierpnia 2017 roku, czyli w dniu, w którym potwierdziły się obawy fanów Barcelony, na fanpage’u wydawnictwa SQN pojawiła się propozycja zamiany kupionej przez fanów Barcelony biografii Neymara na książkę „Ronaldinho. Uśmiech futbolu” napisaną również przez Caioliego. Akcja została nazwana „#RonaldinhoZaNeymara”, a wydawcy tak argumentowali swoją decyzję:

„[…] Zawiedzeni postawą Brazylijczyka postanowiliśmy dać Wam szansę wymiany książek o jego życiu i karierze na biografię o wiele sympatyczniejszego rodaka i prawdziwej legendy Barcy: Ronaldinho”.

Wydawcy wspomnieli również o tym, że wydana przez nich książka o Neymarze ma już nieaktualny tytuł („przyszłość Barcelony”) i dodali, że dla Ronaldinho pieniądze nigdy nie były najważniejsze. Czyżby w wydawnictwie pracowali prawdziwi fani FC Barcelony? A może biografia Ronaldinho nie sprzedawała się zbyt dobrze?

#RonaldinhoZaNeymara

Akcja „#RonaldinhoZaNeymara” trwała tylko kilka godzin – 3 sierpnia 2017 od 14:00 do 23:59. W tym czasie każdy, kto miał w swojej biblioteczce wydaną przez SQN książkę o Neymarze i chciał wymienić ją na pozycję o Ronaldinho, musiał wysłać oświadczenie o chęci wymiany na podany przez organizatora akcji adres mailowy. Po uzyskaniu zgody należało na własny koszt odesłać książkę bez widocznych śladów uszkodzenia, a następnie otrzymywało się od organizatora kod uprawniający do zakupu książki o Ronaldinho za 1 grosz. Kod rabatowy otrzymywało się dopiero po potwierdzeniu otrzymania przesyłki z biografią Neymara. Kod nie obejmował kosztów wysyłki, a więc kupujący był zobowiązany do podwójnego opłacenia usług przewoźnika. Pod wpisem do tej pory można znaleźć komentarze użytkowników Facebooka. Część z nich cieszyła się ze zorganizowania akcji, część gratulowała pomysłu marketingowego, a niektórzy zastanawiali się, co się stanie ze zwrotami, sugerując, że powinny zostać „komisyjnie zniszczone”. Koszulki piłkarskie z logo Barcelony i nazwiskiem Neymara są już również nieaktualne. Wielu kibiców Barcy z pewnością nie pogardziłoby możliwością wymiany oryginalnej koszulki Nike na tę z nazwiskiem Ronaldinho lub innego gracza wiernego drużynie z Katalonii.

Powrót do góry